4 favorites - frederikke brasch

new faces all over

new facesKan ikke huske om jeg har nævnt det for jer her på bloggen, men jeg er blevet ansat som model-scout oppe ved Scoop Models! Det vil simpelthen sige, at jeg konstant og uafbrudt render rundt og leder efter lange ben og høje kindben, der kan blive den næste store it-girl. Med mit job som fotograf, følger jeg jo også rigtig meget med i hvad der rør sig blandt bureauerne, men hvor det førhen kun var for at planlægge eventuelle fotoskydninger kigger jeg nu også efter hvilken type pige der får jobs og hvem der er på vej op! Ovenfor har jeg lavet en lille kollage med 6 udvalgte “New Faces”, som jeg alle spår en rigtig god karriere. Selvom modelverdenen er en meget hård branche og der desværre er mange der knækker under det urimelig pres, synes jeg stadigvæk det er en meget spændende verden som jeg glæder mig til at udforske endnu mere. Udover at jeg tjekker alle de danske modelbureauer (næsten dagligt?!) bruger jeg også meget tid på siden Models.com der, som navnet tilkendegør, beskæftiger sig med branchen på et mere internationalt plan. Hvem er de 50 mest indflydelsesrige modeller lige nu? Hvilken dreng eller pige spår alle en god karrirere lige nu? Alt

Som jeg også kom ind på før, er det selvfølgelig også en vanvittigt hård og kynisk branche som der er meget delte meninger om. De seneste par år er der dog blevet taget en hel del initativer for at forbygge spiseforstyrrelser og andre lidelser, som kan opstå ved at arbejde under det pres, som det jo er. Her tænker jeg både på kropsidealer men også alt den stress man kommer ud for. Personligt har jeg den holdning, at så længe de piger der bliver anvendt til diverse shows, editorials osv. ikke er syge, så kan de sgu være så tynde som de nu er. Selvfølgelig sætter det så en umulig standard for resten af os, men ærligt talt vil der altid være et eller andet form for ideal, for at den  kapitalisme vi nu engang har, kan fungere. Jeg tror, at det ideal modebranchen sætter i dag, er der, på grund af den stigende fedme over hele verden. Hvis så mange mennesker er overvægtige, er det jo det modsatte der bliver moderne. Ellers ville folk jo allerede være som menneskerne på reklamerne og hvorfor skulle de så købe produktet der reklameres for? Teknikken er jo at tricke folk til at tro, de bliver lykkelige hvis de rammer idealet der præsenteres i reklamen og for at de kan det, skal de så have fat i det hersens produkt.

Holy shit, det blev til noget af en tekst! Sejt hvis I læste med hele vejen. Kunne sagtens have fortsat men sparer jer for det. Hav en dejlig weekend!

x

 

2

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

4 favorites - frederikke brasch